SUP.no og Stand Up Padling på vektklubb.no

Selv om vi ikke er så fan av måling av kaloriforbruk osv ved stand up padling og aktiviteter generelt så skal det ikke stikkes under noen stol at SUP kan være vanvittig bra trening. Dette er riktignok dersom det gjøres riktig og man får aktivisert et stort repertoar av muskler og ikke bare «kjendispadler». Dette er et uttrykk alle som har vært på våre kurs raskt lærer og som skiller det å padle oppreist med bruk kun av armene og riktig teknikk der man aktiviserer kjerne-muskelaturen. Vedlagt er oversikten vektklubb har satt opp med referanse til Isle SUP sin oversikt over ulike SUP grener og forbruk + en Garmin økt fra oss som også indikerer forbruk. Vi er overbevist om at du kan forbrenne langt mer ved å padle med vår teknikk og da blir det mye mer gøy å være på vannet også! Det skal riktignok sies at vi tror man forbruker langt mer enn alle disse oversiktene viser da man jobber med høy puls, store muskelgrupper og veldig jevnt over tid! Bevegelsene er skånsomme for knær og ledd og det trenger ikke være noe store ulemper med å være tung i kroppen! Tidsaspektet forsvinner og tro oss, her går minuttene fortere enn på ellipsemaskin innendørs….

vektklubb.no

Vektklubb_SUPno

 

Vektklubb

Isle Surf and sup

SUP_Forbruk

garmin fil fra norgescup